موضوع: "سخنرانی حاج آقاپناهیان"

حاج آقا پناهیان

? حاج آقا پناهیان:
نماز رو می‌پیچونی که چی بشه؟ درس بخونی؟ کار کنی؟ تفریح کنی؟
خب همه اینا که به دست خداست❗️

#نماز ‌رو پیچوندی، چی شد؟
رفتم پول در آوردم!
چیکارش کردی؟
دکتر اشتباهی گفت سرطان داری، خرج MRI شد❗️

#درس_اخلاق

نمایش فایل های پیوست:

حاج آقا پناهیان

?اگر بدانی جزء سربازان امام‌زمان(ع) هستی، چقدر احساس خوب معنوی پیدا می‌کنی؟
?شما زائران اربعین، در واقع جزء سربازان امام‌زمان(ع) هستید!

? #هر_هفته_یک_نکته_اربعینی (۴)

⭕️اگر الان یک شخصیت بزرگ، اینجا-در جمع شما زائران اربعین-بگوید: «فلان عالم جلیل‌القدر، دیشب امام‌زمان(ع) را در عالم رؤیا دیده و ایشان فرموده است: کسانی که در این موکب هستند، اسم همه‌شان را جزء سربازان خودم نوشتم» طبیعتاً شما با شنیدن این بشارت، سرشار از امید می‌شوید و خیلی احساس خوبی پیدا می‌کنید.

⭕️خب الان هم شما می‌توانید این احساس خوب معنوی را داشته باشید! چون شما با حضور در این حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین، در واقع دارید راه را برای ظهور امام‌زمان(ع) باز می‌کنید؛ پس شما سربازِ امام‌زمان(ع) شده‌اید.

⭕️همین‌که شما برای پیاده‌روی اربعین آمده‌اید، یعنی شما را برای سربازی پذیرفته‌اند و شما در لشکرگاه امام‌زمان(ع) وارده شده‌اید و الا اگر صرفاً «عزادار» می‌‌خواستند، همان‌جا در شهر خودتان-در ایام محرم- عزاداری کرده بودید!

⭕️مأیوسانه یا از سرِ تواضعِ موهوم، به هم نگویید: «دعا کنید امام‌زمان(ع) ما را به‌عنوان سرباز خودش بپذیرد!» اگر می‌خواهید دعا کنید، برای فرمانده‌شدن و برای عاقبت‌به‌خیری دعا کنید و برای اینکه بتوانید بهترین اثر را بگذارید، دعا کنید.

?علیرضا پناهیان
?مسیر نجف‌کربلا | عمود۱۱۲۰ - ۹۷.۸.۷
متن کامل:
panahian.ir/post/5134

?? برای بهره‌برداری بهتر از اربعین، باید از یک‌سال قبل، تفکر و برنامه‌ریزی کرد

حاج آقا پناهیان

حاج آقا پناهیان

? خوشحالی عمیق

#پیام_معنوی

حاج آقا پناهیان

حاج آقا پناهیان

? روز قیامت

#پیام_معنوی

حاج آقا پناهیان

?دین می‌گوید: کنترل ذهنت را خودت به‌دست بگیر!
?چرا یک عامل بیرونی باید توجّه تو را جلب کند؟!
?یکی از مهم‌ترین وجوه قدرت انسان «توانایی کنترل ذهن» است

? #کنترل_ذهن_در_مسیر_تقرب (ج۳) – قسمت اول- ۱

?کسی که مدام پُرخوری کند، هم به خودش ضرر زده و هم در نظر دیگران به‌عنوان «شکم‌باره‌» تلقی می‌شود. اما کسی که مدام از وسایل جلب‌کنندۀ توجه (مثل تلویزیون، اینترنت و…) استفاده می‌کند، رفتارش هنوز در جامعۀ ما یک رفتار بد، تلقی نمی‌شود، درحالی‌که ضرر این کار، خیلی بیشتر از پُرخوری است!

?روانشناس‌ها می‌گویند «اگر کسی زیاد تلویزیون نگاه کند، خرفت می‌شود» اگر از رادیو، داستان گوش بدهی بهتر از این است که از تلویزیون، سریال نگاه کنی؛ چون یک‌مقدار فعالیت ذهنی‌ات بیشتر است و ذهنت آن‌قدر تنبل نمی‌شود!

?امروزه وسایل و عوامل مختلفی برای جلبِ توجه مردم ایجاد شده و این درواقع توهین به شخصیت انسان‌هاست! چون دارد می‌گوید «بگذار من برایت تعیین کنم که الان به چه چیزی توجه کنی!» اصلاً چرا یک عامل بیرونی باید توجّه تو را جلب کند؟!

?آدم زیاد نباید در فضایی قرار بگیرد که دیگران توجّه او را جلب کنند؛ حتی در فضای سخنرانی‌هایِ خوب مذهبی! یعنی اگر همیشه بخواهی یک کسی توجّه‌ تو را به امور معنوی جلب کند تا حالت خوب بشود، این هم بد است.

?بهترین لحظات عبادت، سحر است که نه موعظه‌کننده‌ای هست و نه دعاخوانی؛ فقط خودت هستی و خودت! آن لحظه‌ها تعیین‌کننده است؛ اینجا اگر توانستی خودت توجّه خودت را به چیزی جلب کنی و عمیقاً به آن فکر کنی درست است! این یکی از مهم‌ترین وجوه قدرت آدمی است و خدا قدرتمندان را دوست دارد.

?علیرضا پناهیان
?حسینیه آیت‌الله حق‌شناس - ۹۷.۶.۲۲
متن کامل در: @Panahian_text