موضوع: "پرسش و پاسخ"

دین مسیحیت

دین مسیحیت

#خانقاه نوربخشیه ساندیاگو

باید بدونین که #دراویش به خانقاه می روند ولی به مسجد نمی روند!?
مسجد را یا حضرت ابراهیم علیه السلام ساختند و یا پیامبر عظیم الشان اسلام، اما جالبه بدونین که اوّلین کسی که خانقاه ساخته یک معمار #مسیحی مصری است که در کوفه اولین خانقاه را ساخت.
یعنی خانقاه توسط مسیحی ها ساخته شده است.

#نقد_فرقه
#نقد_تصوف

دین مسیحیت

دین مسیحیت

⭕️ #خوردن گوشت #سگ و #گربه در مسیحیت تبشیری

آیین مسیحیت تبشیری که امروز در دنیا رواج هیچ ارتباط و تناسبی با شریعت #حضرت_مسیح (ع) ندارد.

در مسیحیت تبشیری در مورد خوردنی ها هیچگونه حلال و حرامی و نیز نجاست و طهارتی وجود ندارد. به دلیل اینکه در مسیحیت ، شریعت توسط پولس یهودی نفی شده مسیحیت دچار انحراف گسترده ای شده است. از نظر پولس با آمدن مسیح بشر از قید شریعت موسی(ع) رها شده و برائت در پیشگاه خداوند از طریق ایمان مذهبی قابل تحقق است.

بنا بر تفکر #پولس، با مرگ و رستاخیز مسیح(ع) شریعت یهود پایان یافته است و باید بندهای پوسیده‌ی شریعت موسی را رها کند و رعایت حلال و حرام در طعام و شراب ضرورت نخواهد داشت وغذای افراد را به نجس و طاهر نباید تقسیم کرد. گوشت همه حیوانات وحشی و اهلی جدا از مضرات و معایبی که برای انسان دارد خوردنش جایز است و هیچ ممنوعیتی ندارد مانند گوشت سگ و گربه!!!

بنابراین در مسیحیت تبشیری خوردن هر چیزی که قابلیت برای خوردن داشته باشد ممنوعیتی ندارد و خوردن هیچ چیزی حرام نیست چه اینکه حکم حلال و حرام در این فرقه تبشیری موضوعیت ندارد.

#مسیحیت_تبشیری
#مسیحیت

پرسش و پاسخ

? سؤال:

کسی که در ختم قرآن یا دعا شرکت کرده اگر خواندن دعا یا شماره جزء قرآن را فراموش کند آیا حق الناسی بر گردن دارد؟

? پاسخ:

✍ آیت الله خامنه ای: اگر اجیر برای مقدار انتخاب شده نباشید بطور کلی وظیفه ای نسبت به آن ندارید و موجب حق الناس نمی شود.

✍ آیت الله مکارم:
عمل به تعهد ختم قرآن واجب نیست ولی یک جزء بخوانید انشاءالله قبول است. در صورتی که تعهدی نسبت به ختم نداشته باشد مکلف به انجام آن نخواهد بود.

✍ آیت الله شبیری زنجانی:
خیر حق الناس نیست اما اگر شخص عمل به وعده را به عهده خود گذاشته باشد تخلف از آن بنابر احتیاط جایز نیست اما اگر به عهده خود نگذاشته تخلف مکروه است.

? منابع:
[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: 613297. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9410050056. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 25297.

پرسش و پاسخ

#احکام_شرعی (امر به معروف و نهی از منکر)

گاهی در اثنای امر به معروف و نهی از منکر مواردی پیش میآید که شخص گناهگار بر اثر عدم آگاهی از واجبات و احکام اسلامی، با نهی از منکر، نسبت به اسلام بدبین میشود، و اگر هم او را به حال خود رها کنیم، زمینه فساد و ارتکاب گناه توسط دیگران را فراهم میکند، تکلیف ما در این موارد چیست؟

پاسخ?
امر به معروف و نهى از منکر با رعايت شرايط آن يک تکليف شرعى عمومى براى حفظ احکام اسلام و سلامت جامعه است، و مجرّد توهم اينکه موجب بدبينى فاعل منکر يا بعضى از مردم نسبت به اسلام مىگردد، باعث نمىشود که اين وظيفه بسيار مهم ترک شود.

#استفتائات_مقام_معظم_رهبری
i

پرسش و پاسخ

#پرسش_و_پاسخ

☢شبهه:
خدا به تو اراده آزاد داده است، پس تو می توانی انتخاب کنی که او را بپرستی یا به جهنم بروی!

⭕️پاسخ:
اولاً دادن اراده آزاد به این معنا نیست که هر انتخابی که صورت بگیرد، درست و پسندیده خواهد بود.

?مثال:پدر و مادری فرزند خود را مخیر می گذارند که شغلی را برای آینده خود انتخاب کند، این بدان معنا نیست که تمام شغل ها پسندیده خواهد بود، بلکه به آن معناست که انتخاب تمامی شغل ها برای او امکان پذیر است؛ حال اگر کودک، دزدی کند و یا راه بدی را در پیش بگیرد، عواقب شوم کار خویش را خواهد داشت.

?در واقع، عواقب شوم، برای انتخاب نادرست است، نه برای اصل اختیار.

?ثانیاً تمام اعمال دارای اثر وضعی خود می باشد و این هیچ ارتباطی با اراده انسانی ندارد؛ انسان چه مجبور باشد که دست به برق بزند و چه مختار باشد، برق او را خواهد گرفت. همچنین در فضای دین نیز، همه چیز دارای عواقب خود خواهد بود، اما خداوند به فضل خود، هم می بخشد و هم توبه را می پذیرد و هم کارهای غیر ارادی و مانند آن را به حساب انسان نمی نویسد.

?اینجاست که فضل، لطف و رحمت خداوند (با مقایسه با هر عمل و عکس العملش) روشن می گردد.

1 3