موضوع: "پیام مقام معظم رهبری"

پرسش و پاسخ

#احکام_شرعی (امر به معروف و نهی از منکر)

گاهی در اثنای امر به معروف و نهی از منکر مواردی پیش میآید که شخص گناهگار بر اثر عدم آگاهی از واجبات و احکام اسلامی، با نهی از منکر، نسبت به اسلام بدبین میشود، و اگر هم او را به حال خود رها کنیم، زمینه فساد و ارتکاب گناه توسط دیگران را فراهم میکند، تکلیف ما در این موارد چیست؟

پاسخ?
امر به معروف و نهى از منکر با رعايت شرايط آن يک تکليف شرعى عمومى براى حفظ احکام اسلام و سلامت جامعه است، و مجرّد توهم اينکه موجب بدبينى فاعل منکر يا بعضى از مردم نسبت به اسلام مىگردد، باعث نمىشود که اين وظيفه بسيار مهم ترک شود.

#استفتائات_مقام_معظم_رهبری
i

سخن مقام معظم رهبری


‼️امروز/ رهبر انقلاب:

? برای اقتدار جمهوری اسلامی همین بس که کشور ایران را از زیر سلطه انگلیس و آمریکا بیرون کشید

? حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ورزشگاه آزادی: جان کلام من در صحبت امروز عبارت است از: اول عظمت ایران، دوم اقتدار جمهوری اسلامی و سوم شکست ناپذیری ملت ایران.
اینها رجزخوانی نیست. اینها شعار محض نیست. سخن توخالی مثل بعضی از شعارها و حرفهایی که بعضی دیگر می‌زنند، نیست. اینها واقعیاتی است که دشمنان ملت ایران آرزو می‌کنند که ما اینها را ندانیم یا از آنها غفلت کنیم و گمان دیگری در مورد خودمان و کشورمان ببریم ولی واضح‌تر از این است که کسی بتواند آنها را انکار بکند.

?️ گفتیم عظمت ایران؛ نه فقط در زمان حال، عظمت ایران یک امر تاریخی است در طول زمان. کشور عزیز ما توانسته است در عرصه علم، در عرصه فلسفه، در عرصه سیاست، در عرصه هنر، در عرصه پرچمداری علوم انسانی توانسته است در میان ملت‌های مسلمان و در برهه‌ای از زمان در میان همه ملت‌های جهان سرافراز بایستد و این مربوط به زمان ما و دوران تاریخی است به استثنای ۲۰۰ سال قبل از انقلاب، در دوران قاجار و پهلوی که در این دوران عظمت ایران پایمال شد.

?️ در مورد اقتدار جمهوری اسلامی همین بس که کشور ایران را از زیر سلطه انگلیس و آمریکا بیرون کشید؛ سلطه‌ای که از اول قرن نوزدهم میلادی شروع شده بود و در همه امور کشور بیگانگان بی‌رحم و متکبر مسلط بودند. در اقتدار جمهوری اسلامی همین بس که توانست کشور را از زیر این سلطه ظالمانه نجات بدهد. برای اولین بار در این قرن اخیر در یک جنگی، جمهوری اسلامی توانسته مانع از تجزیه کشور بشود. برای اولین بار ملت ایران در جنگ تحمیلی ۸ ساله توانست جبهه وسیع دشمن را ناکام کند و تمامیت ارضی کشور را حفظ کند.

?️ گفتم شکست ناپذیری ملت ایران که البته این به برکت اسلام است. این شکست ناپذیری را می‌شود در پیروزی ملت ایران در انقلاب بزرگ اسلامی، پیروزی ملت در دفاع مقدس و ایستادگی در طول ۴۰ سال توطئه دشمنان مشاهده کرد. ۹۷/۷/۱۲