موضوع: "الحوازیه"

الاحوازیه

الاحوازیه کیستند و چه می خواهند/برادر عربی گروهک منافقین

بسیم لاله: حمله تروریستی در اهواز بار دیگر نام استان خوزستان را به بحث نخست افکار عمومی کشاند. صبح امروز چهار نفر مسلح به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز حمله کردند و تا این لحظه گفته شده حادثه ۲۴ شهید و ۶۰ زخمی داشته است.

در نخستین اظهارنظرها سخنگوی سپاه سردار رمضان شریف خبر داد که حمله تروریستی کار گروه الاهوازیه بوده است. یکی از رهبران این گروه که نام خود را به صورت «الاحوازیه» می‌نویسد در گفت‌وگویی با ایران اینترنشنال تایید کرد حمله تروریستی کار آنها بوده است. نکته عجیب آنکه سخنگوی این گروه هنگام مصاحبه با ایران اینترنشنال در اهواز بوده است؛ این موضوع از صدای تیراندازی در پس‌زمینه گفت‌وگوی تلفنی مشخص بود.

یعقوب حر شوشتری، سخن‌گوی گروه جدایی‌طلب الاحوازیه مسوولیت حملات تروریستی در اهواز را بر عهده «مقاومت ملی اهواز» خوانده و گفته حمله امروز به مراسم رژه را در پاسخ به تبعیض‌ها و انتقال آب است.

اما سوال اینجاست که گروه الاحوازیه چه کسانی هستند؟

استان خوزستان منطقه ثروتمندی است که علاوه بر نفت و گاز دارای آب‌های فراوان است، همین امر سبب شده در مناطق خاورمیانه این بخش تقریبا بی‌نظیر باشد؛ نکته‌ای که در تمام مکاتبات و سفرنامه‌های جاسوسان و جهانگردان خارجی قبل از آغاز تقسیمات جدید به آن اشاره شده است.